Apa itu MLM, Ape sebenarnya MLM???

Nak menangis rasanya, bila dengar pujian dari suami…”untung abang bila balik isteri ada di rumah..terima kasih jaga anak ya”…siapa Ita ni?? Ita hanya seorang surirumah yang dipandang rendah oleh masyarakat kerana tidak berjawatan tinggi..

Namun, bila saat teknologi semakin maju..Ita diberi peluang menjadi seorang surirumah yang berkerjaya..walaupun masih ada yang memandang rendah..inilah masyarakat kita :-)..Apa yang Ita lakukan??? Ita join MLM..ye ke bagus?? Bagus ke??

mlm3

Moh kita ambil tahu apa itu MLM??,ape sebenarnya MLM??

Bisnes MLM ialah Multi-leven Marketing yang mana ianya konsep perniagaan berteraskan pelan pemasaran berbilang tingkat.

Manakala SISTEM PIRAMID pula ialah berteraskan yuran peserta di atas peserta lain.. atau dengan konspe mudahnya, kita masuk bisnes dengan bayaran sekian-sekian.. Dan kemudian kita akan cari orang baru, bila orang tu bayar yuran baru kita dapat hasil.

Nampak tak perbezaan dia? #korangtahutak ??

Bisnes MLM yang sebenar ialah bisnes jualan produk yang BERKUALITI serta PELAN PERNIAGAAN yang adil dan tidak menindas.. Manakala SISTEM PIRAMID orang paling atas itu untung sebab kerja sekali je.. Lepas tu kaki-kaki yang kena bekerja untuk cari orang..

Beza okeyy!

Dan itu lah yang terjadi di dalam bisnes Shaklee.. Kami sendiri tidak pernah diajar untuk asyik mencari orang.. Tetapi kami diajar untuk mempertingkatkan nilai diri.. Mempertingkatkan ilmu mengenai produk.. Ilmu mengenai pemasaran.. Dan atas nilai-nilai inilah kami kemudiannya akan membantu pula mereka yang ingin dibantu sehingga berjaya..

Inilah bisnes MLM yang sebenar.. Bukan bermaksud orang atas dapat untung orang bawah goyang kaki.. Buktinya, dalam bisnes ni siapa yang masuk kemudian pun boleh naik lagi cepat dari upline.. Kalau upline goyang kaki memang upline tu tak dapat apa pun.. Sangat adil bagi ita..

Bisnes MLM yang sebenar juga sama seperti bisnes lain. Ibarat dalam satu company, ada CEO…ada pekerja…dan sebagainya. Bezanya di dalam MLM, tiada istilah BOS, sebaliknya LEADER yang berperanan untuk memimpin ahli kumpulan untuk sama-sama berjaya seperti beliau.

Andai kata dalam company biasa, anda bekerja untuk bos anda, sebaliknya gaji anda tetap sama. Di dalam bisnes MLM, anda bukan mengkayakan leader anda. Sebaliknya anda mengkayakan diri anda. Dan andai kata leader anda membantu anda sampai berjaya, COMPANY iaitu Shaklee Malaysia yang akan bayar kepada leader anda sebagai upah kerana membantu anda sampai berjaya. Bonus anda sikit pun tidak terusik.

Tiada yang mudah dalam hidup. Tiada jalan singkat untuk menjadi kaya. Semuanya harus bermula dari bawah. Dan ianya memerlukan USAHA, KOMITMEN, TANGGUNGJAWAB, PENGORBANAN, SEMANGAT dan DOA untuk berjaya sehingga mencapai tahap yang tertinggi di dalam bisnes.

Dan kalau anda tanya ita, sudah semestinya BISNES SHAKLEE lah yang terbaik InshaAllah 🙂

Buat anda yang inginkan bisnes yang membantu anda berjaya dan kaya, tetapi anda bukanlah jenis manusia yang ingin cepat kaya, atau tidak sanggup berusaha dan bersusah susah dahulu bersenang senang kemudian, maka bisnes SHAKLEE lah yang terbaik untuk anda.

Mengapa ita kata yang terbaik?

1) Produk yang bagus.. Shaklee ada barisan saintis yang hebat untuk memastikan setiap produk yang keluar SELAMAT, BERKESAN dan SEMULA JADI

2) Pelan perniagaan yang sangat menguntungkan para distributor. Shaklee membelanjakan sejumlah wang yang besar untuk para distributor yang berjaya. Andai anda mencapai rank tertinggi dalam bisnes ini iaitu Master Coordinator, anda bakal mendapat income tahunan tidak kurang daripada RM600,000.

mlm1 - Copy

Apa yang lebih indah ialah, tiada istilah PAKSAAN dalam bisnes kami. Tugas kami hanya berkongsi produk yang hebat serta peluang bisnes yang menguntungkan. Khas buat mereka yang ingin ubah nasib diri dan keluarga. Tiada istilah paksaan. Tak perlu pun memaksa sebab bisnes shaklee dan produk-produk Shaklee memang terbukti BAGUS pun.

Alhamdulillah.. ita berharap, tiada lagi pandangan-pandangan skeptikal anda kepada MLM sama seperti ita yang sudah berubah pandangan terhadap MLM selepas menyertai Shaklee.

Orang hanya akan pandang bila kita berjaya, bila tidak berjaya cemuhan akan diberikan..”Itulah ko, join MLM..kan kena tipu” haaa, tanyalah orang yang berjaya, rata2nya mungkin ada yang pernah dengar ayat ni, hehe..adatlah bila berbiznes, jatuh bangun tu ada.. 🙂

mlm2

WAHM Shaklee

@Beauty_byita

#shaklee #kttshaklee #kelabbloggerjutawan

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s