Tag Archive | Shaklee

TESTIMONI SET HAMIL SHAKLEE

YAKIN DENGAN SET HAMIL SHAKLEE

Assalammualaikum wbt ūüėČ

Hari ini ita mahu kongsikan pengalam hamil dengan vitamin Shaklee. Ita memang yakin dengan set hamil Shaklee kerana vitamin ini ita amalkan makan selama sembilan bulan sepanjang kehamilan .

Apa yang membuatkan ita yakin dengan set hamil shaklee? Alhamdulillah, sepanjang kehamilan ita tidak mengalami masalah diabetes dan darah tinggi. Alahan semasa hamil pun mampu ditangani dan kaki tidak sakit.

Simpul urat yang sering ita alami semasa hamil anak pertama tidak teruk. Emosi ita sepanjang kehamilan sangat baik dan mampu melakukan kerja sebagai surirumah walaupun ada yang sedikit berat.

Ita juga semakin yakin dengan set hamil shaklee kerana ramai sahabat yang cuba mengenali set hamil shaklee kerana keberkesanannya. Semua ini adalah usaha kita sebagai manusia, selebihnya sandarkan doa kepada Allah swt.

Jika anda tidak percaya pada vitamin Shaklee, boleh dapatkan nasihat dari doktor perubatan dahulu atau g00gle #testimonisethamilshaklee.

Jom tengok manfaat setiap supplement cadangan ini..

1. Vita-Lea

Multivitamin yang terbaik dengan zat besi. Ia membantu dalam pembentukkan sel sel darah merah.Jika ibu ibu mengambil vita-lea ini, tak perlu la mengambil OBIMIN lagi.

2. B-Complex

Mengandungi sebanyak 8 kumpulan vitamin B termasuk lah asid folic. Asid folic dan B12 membantu pembentukkan sel sel darah merah di dalam badan . Jumlah asid folic yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400mcg.

3. Vitamin C

Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat. Ia juga membantu dalam penghadaman zat disamping Vitamin C untuk meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.

4. Ostematrix / Kalsium

Ibu mengandung memerlukan 1000-1300mg kalsium sehari. Ini adalah bertujuan untuk menguatkan dan pembentukkan tulang dan gigi bayi yang sihat.Pengambilan kalsium jugak boleh membantu mengurangkan sakit pinggang, sakit belakang, kebas kebas.

5. ESP @ Energizing Soy Protein

Sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel sel tisu, hormon dan enzim didalam tubuh. Baik untuk wanita yang mengandung dan penyusuan anak. Ia juga penting untuk pembentukkan kuku, rambut dan kulit.

Esp ini juga boleh memberi tenaga kepada ibu ibu hamil yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Dalam masa yang sama ESP boleh memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.

6.Omega Guard (Start Trimester 2 & 3)

Makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan omega guard mengandungi 1000mg asid lemak omega 3 yang termasuk didalamnya adalah DHA dan EPA yang mana ia boleh menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata.

Mengapa mesti memilih VITAMIN SHAKLEE :

‚úĒ Halal
‚úĒ Mendapat Kelulusan KKM
‚úĒ Tiada Kesan Sampingan
‚úĒ Terbukti Berkesan
‚úĒ Terbukti Semulajadi
‚úĒ Terbukti Selamat
‚úĒ Harga Mampu Milik
===========
CARA ORDER:
===========
‚ėé Call/ SMS/WhatsApp/ Taip ke¬†018-3859644

Email : nornazarita@gmail.com

P/S : Bayi yang sihat dan bijak bermula dari kandungan yang sihat. Nutrisi yang cukup membantu anda bersalin dengan lebih senang. Cubalah set hamil shaklee hari ini. Ia boleh dimakan terus semasa berpantang dan menyusu.

Apa itu MLM, Ape sebenarnya MLM???

Nak menangis rasanya, bila dengar pujian dari suami…”untung abang bila balik isteri ada di rumah..terima kasih jaga anak ya”…siapa Ita ni?? Ita hanya seorang surirumah yang dipandang rendah oleh masyarakat kerana tidak berjawatan tinggi..

Namun, bila saat teknologi semakin maju..Ita diberi peluang menjadi seorang surirumah yang berkerjaya..walaupun masih ada yang memandang rendah..inilah masyarakat kita :-)..Apa yang Ita lakukan??? Ita join MLM..ye ke bagus?? Bagus ke??

mlm3

Moh kita ambil tahu apa itu MLM??,ape sebenarnya MLM??

Bisnes MLM ialah Multi-leven Marketing yang mana ianya konsep perniagaan berteraskan pelan pemasaran berbilang tingkat.

Manakala SISTEM PIRAMID pula ialah berteraskan yuran peserta di atas peserta lain.. atau dengan konspe mudahnya, kita masuk bisnes dengan bayaran sekian-sekian.. Dan kemudian kita akan cari orang baru, bila orang tu bayar yuran baru kita dapat hasil.

Nampak tak perbezaan dia? #korangtahutak ??

Bisnes MLM yang sebenar ialah bisnes jualan produk yang BERKUALITI serta PELAN PERNIAGAAN yang adil dan tidak menindas.. Manakala SISTEM PIRAMID orang paling atas itu untung sebab kerja sekali je.. Lepas tu kaki-kaki yang kena bekerja untuk cari orang..

Beza okeyy!

Dan itu lah yang terjadi di dalam bisnes Shaklee.. Kami sendiri tidak pernah diajar untuk asyik mencari orang.. Tetapi kami diajar untuk mempertingkatkan nilai diri.. Mempertingkatkan ilmu mengenai produk.. Ilmu mengenai pemasaran.. Dan atas nilai-nilai inilah kami kemudiannya akan membantu pula mereka yang ingin dibantu sehingga berjaya..

Inilah bisnes MLM yang sebenar.. Bukan bermaksud orang atas dapat untung orang bawah goyang kaki.. Buktinya, dalam bisnes ni siapa yang masuk kemudian pun boleh naik lagi cepat dari upline.. Kalau upline goyang kaki memang upline tu tak dapat apa pun.. Sangat adil bagi ita..

Bisnes MLM yang sebenar juga sama seperti bisnes lain. Ibarat dalam satu company, ada CEO…ada pekerja…dan sebagainya. Bezanya di dalam MLM, tiada istilah BOS, sebaliknya LEADER yang berperanan untuk memimpin ahli kumpulan untuk sama-sama berjaya seperti beliau.

Andai kata dalam company biasa, anda bekerja untuk bos anda, sebaliknya gaji anda tetap sama. Di dalam bisnes MLM, anda bukan mengkayakan leader anda. Sebaliknya anda mengkayakan diri anda. Dan andai kata leader anda membantu anda sampai berjaya, COMPANY iaitu Shaklee Malaysia yang akan bayar kepada leader anda sebagai upah kerana membantu anda sampai berjaya. Bonus anda sikit pun tidak terusik.

Tiada yang mudah dalam hidup. Tiada jalan singkat untuk menjadi kaya. Semuanya harus bermula dari bawah. Dan ianya memerlukan USAHA, KOMITMEN, TANGGUNGJAWAB, PENGORBANAN, SEMANGAT dan DOA untuk berjaya sehingga mencapai tahap yang tertinggi di dalam bisnes.

Dan kalau anda tanya ita, sudah semestinya BISNES SHAKLEE lah yang terbaik InshaAllah ūüôā

Buat anda yang inginkan bisnes yang membantu anda berjaya dan kaya, tetapi anda bukanlah jenis manusia yang ingin cepat kaya, atau tidak sanggup berusaha dan bersusah susah dahulu bersenang senang kemudian, maka bisnes SHAKLEE lah yang terbaik untuk anda.

Mengapa ita kata yang terbaik?

1) Produk yang bagus.. Shaklee ada barisan saintis yang hebat untuk memastikan setiap produk yang keluar SELAMAT, BERKESAN dan SEMULA JADI

2) Pelan perniagaan yang sangat menguntungkan para distributor. Shaklee membelanjakan sejumlah wang yang besar untuk para distributor yang berjaya. Andai anda mencapai rank tertinggi dalam bisnes ini iaitu Master Coordinator, anda bakal mendapat income tahunan tidak kurang daripada RM600,000.

mlm1 - Copy

Apa yang lebih indah ialah, tiada istilah PAKSAAN dalam bisnes kami. Tugas kami hanya berkongsi produk yang hebat serta peluang bisnes yang menguntungkan. Khas buat mereka yang ingin ubah nasib diri dan keluarga. Tiada istilah paksaan. Tak perlu pun memaksa sebab bisnes shaklee dan produk-produk Shaklee memang terbukti BAGUS pun.

Alhamdulillah.. ita berharap, tiada lagi pandangan-pandangan skeptikal anda kepada MLM sama seperti ita yang sudah berubah pandangan terhadap MLM selepas menyertai Shaklee.

Orang hanya akan pandang bila kita berjaya, bila tidak berjaya cemuhan akan diberikan..”Itulah ko, join MLM..kan kena tipu” haaa, tanyalah orang yang berjaya, rata2nya mungkin ada yang pernah dengar ayat ni, hehe..adatlah bila berbiznes, jatuh bangun tu ada.. ūüôā

mlm2

WAHM Shaklee

@Beauty_byita

#shaklee #kttshaklee #kelabbloggerjutawan

Makan Vitamin Tidak Memberi Kesan? Amalkan Tips ini..

Besarlah harapan kita lepas makan vitamin supaya mendapat hasil/kesan yang kita nak. Makan set kurus jadi kurus, makan set sendi, lutut dan sendi jadi baik, Makan vitalea dan vitamin c terus jadi cergas. Tapi tak semua orang dapat kesan yang baik. Ada yang makan, tapi tak berkesan pun. Sebelum makan dan selepas makan, sama je.
Saya yakin ramai yang tahu berkat istiqamah [ amalan yang dilakukan secara sedikit tetapi berterusan] walaupun dalam mendapatkan kesan hasil dari pengambilan supplement, kita disarankan makan secara konsisten selama 3 bulan untuk benar-benar mendapatkan keserasian ditambah sel kita hidup antara 90-120 hari.

Ada segelintir kumpulan pengamal vitamin yang merasakan tidak mendapat apa-apa manfaat dari pengambilan vitamin atau supplement mereka disebabkan oleh beberapa faktor :

  1. Pengambilan air kosong dipandang remeh.
  2. Elakkan makan vitamin secara banyak sekaligus pada satu masa.
  3. Elakkan pengambilan vitamin bersama ubat.
  4. Kurangkan pengambilan kafein dalam diet harian.
  5. Pantang larang makan vitamin.
  6. Sesetengah pesakit TIDAK BOLEHmengambil vitamin dan supplement seperti yang dinyatakan.

Vitamin

Pengambilan air kosong dipandang remeh.

Ramai yang ada masalah untuk amalkan minum air masak kosong dan lebih suka yang bewarna dan berperisa. Air yang manis boleh meningkatkan kepekatan darah serta menyebabkan kegemukan.

Kita disarankan mengamalkan banyak minum air masak apabila mengamalkan pengambilan vitamin supaya penyerapan vitamin oleh tubuh berlaku dengan lebih baik.

Ia juga penting bagi mengurangkan kesan Healing Crisis.

Elakkan makan vitamin secara banyak sekaligus pada satu masa.

Apabila kita makan semua vitamin secara sekaligus, ini meningkatkan kepekatan darah kita hanya pada masa-masa tertentu. Ramai yang suka amalkan ini apabila waktu hendak tidur sedangkan pada masa selepas itu kita akan kurang minum air.

Maka cuba agih-agihkan pengambilan vitamin anda mengikut kesesuaian dan keperluan anda agar kepekatan darah tidak meningkat secara mendadak pada satu satu masa. Ini juga membantu agar buah pinggang tidak terlalu dibebani pada satu satu masa tertentu sahaja.

Elakkan pengambilan vitamin bersama ubat.

Sekiranya anda dalam pemantauan doktor atas masalah kesihatan, elakkan mengambil ubat secara serentak dengan pengambilan vitamin kerana ini hanya akan menyebabkan darah bercelaru dan tidak dapat menyerap vitamin dengan baik.

Cuba sediakan jadual, sekiranya selepas makan pagi anda mengambil ubat doktor maka anda boleh amalkan vitamin pada waktu tengahari atau malam. Namun sekiranya anda perlu makan ubat secara berturutan, pagi dan petang, maka amalkan vitamin selepas 1-2 jam selepaspengambilan ubat doktor.
Kurangkan pengambilan kafein dalam diet harian.

Tahukah anda pengambilan kafien boleh merosakkan vitamin yang sedia ada dalam badan? Maka pengambilan minum yang berkafien yang tinggi secara berterusan boleh membazirkan vitamin yang kita amalkan selama ini. Maka kita tidak akan mendapat kesan seperti yang diharapkan sama sekali disebabkan vitamin rosak disebabkan pengambilan kafien secara berterusan.

Pantang larang makan vitamin.

Tahukah anda pengambilan multivitamin yang lengkap dengan zat besi (Vitalea) tidak boleh diambil bersama air susu/ ostematrix/ pil kalsium?

Ini kerana ia akan mengganggu penyerapan zat besi itu sendiri.

Tahukah anda vitamin E dan GLA Complex (kerana terdapat Vitamin E di dalam GLA Complex), tidak boleh diambil bersama alfalfa?

Ini kerana alfalfa boleh mengganggu penyerapan vitamin E oleh tubuh badan manusia.

Pesakit-pesakit dan keadaan seperti berikut TIDAK BOLEH mengambil vitamin dan supplement seperti yang dinyatakan:

Pesakit SLE atau lupus : Alfalfa

Pesakit talasemia: Vitalea

Ibu Mengandung: Vitamin E, Alfalfa, GLA, Vivix, Cinch, Carotamax, Lecithin, Nutriferon (kecuali dengan saranan doktor).

Vitamin2 yang tinggi antioksidan tidak digalakkan diambil di awal kandungan dikhuatiri si ibu akan mengalami risiko keguguran.

Biasanya diawal kehamilan, imunisasi ibu memang rendah kerana hendak memberi laluan bayi membesar dalam rahim si ibu.

Pengambilan vitamin yang meningkatkan antioksida boleh memberi risiko keguguran pada janin tadi.

Maka, vitamin yang tidak boleh diambil seharusnya dihentikan sebaik sahaja mengetahui si ibu telah mengandung.

Ibu Menyusu: Cinch (disarankan diganti dgn ESP kerana kandungan kalori yg rendah dalam cinch tidak mencukupi utk keperluan kalori ibu2 menyusu) dan Vivix.

sumber: http://www.celikvitamin.com

Saya adalah Shaklee Independent Distributor area Seri Kembangan (penghantaran ke rumah) dan seluruh Malaysia (melalui pos)
SMS dan Watsapp : 0139741644

FB :VitaminShoppe Norna